top of page

עיבוד הפלה

עודכן: 21 בפבר׳



טיפול רגשי אחרי הפלה טבעית או יזומה


למה בכלל לדבר על ההפלות שהיו כשרוצים הריון? מה זה קשור?


התשובה שלי, המוות והחיים שלובים יחד, קשה מאוד ליצור חיים חדשים כשמתנגדים לחיים שאבדו, כשמתנגדים למוות.

העצים מראים לי את זה כל הזמן, אין באמת הפרדה, אלו שני חלקים של השלם כמו יום ולילה, לכאורה הם נפרדים אבל האחד מוביל אל השני והם שני צדדים של יממה אחת, היום מוביל אותנו אל הלילה והחיים מובילים אל המוות, וככה במעגל שלא נגמר, יום ולילה לילה ויום, חיים ומוות מוות וחיים, אי אפשר לטפל רק בצד אחד.

מי שלא ישן טוב בלילה, לא יהיה עירני בבוקר.

מי שלא מקבל את המוות לא מקבל את החיים.

עץ נשיר שמתנגד לשלכת, לא יפרח באביב.

כבני אדם ברור שאנחנו רוצים לחיות ולהיות עירניים, אבל המוות והשינה הם חלק מהחיים, וככה גם הפלות והריונות.

ההפלה היא תוצאה של הריון. הריון חדש יהיה תוצאה של הפלה, כי ההפלה פינתה לו מקום.

אם רוצים גורל שונה להריון הבא, כדאי רגע לעצור ולהתייחס למי שאבד. לכבד את ההפלה.

ולפעמים אנחנו מושפעות מהפלות שלא קרו לנו, אלא לאמא או לסבתות שלנו, ועל זה ארחיב בהמשך.


מה זה עיבוד הפלה?


עיבוד הפלה הוא סוג של טיפול רגשי שמטרתו היא ריפוי משמעותי אחרי הפלה, בין אם הפלה טבעית ובין אם הפלה יזומה. הנשים שמגיעות אליי לעיבוד הפלה הן לרוב נשים שרוצות להיכנס להריון נוסף ולא מצליחות למרות שהכל בסדר וכל הבדיקות תקינות. לפעמים מגיעות נשים שעברו הפלה טראומטית, או הפלה יזומה בגלל מומים בעובר, ומרגישות שלא מצליחות להתגבר על האובדן, מרגישות אשמה, כאב, צער גדול, לא מצליחות להתאושש פיזית ורגשית. לפעמים יש השפעה קשה על הזוגיות או על המשפחה כולה, לפעמים יש כעס גדול על בן הזוג או הורי בני הזוג, אם היה לחץ מצידם להפיל, ובכל אלו אפשר לטפל בעיבוד לידה. לפעמים ההפלה היזומה היתה בגיל צעיר, עם גבר אחר, לפעמים זה היה סוד, ואני רואה נשים שממשיכות לספור בן כמה הילד היה צריך להיות עכשיו אם ההיריון היה נשאר, גם אם לא היתה שום דרך להמשיך את ההריון ההוא.

לפעמים יש ניתוק רגשי מהפלה, זה נראה לא משמעותי, מהניסיון שלי מה שנראה לא משמעותי הוא לפעמים משמעותי מאוד ומשחרר תקיעויות וחסימות שלא נפתרו בשום דרך אחרת. ולפעמים ההשלכות יהיו על הדור הבא.


מה עושים בתוך עיבוד הפלה?


בתוך עיבוד הפלה אני מקשיבה לסיפור של מה שקרה, ואיך קרה, ומי היה שם, וביחד אנחנו נותנות מקום לכל הרגשות שהיו, ולכל מה שקרה. לפעמים אני משתמשת בכלים אנרגטים שמנקים למשל פחד, עצב, כאב, לפעמים נראה קשרים להפלות שקרו בשושלת, אולי לאמא, לסבתא, לדודות, לאחיות, ונעשה שם סדר. ניתן מקום לנשמה שבאה לזמן קצר, נדליק לה נר, נודה לה שבאה ונכאב את אובדנה ביחד, נכבד אותה ואת החיים ואת המוות. כשמתנגדים למוות מתנגדים גם לחיים, כי הם שלובים יחד. כשמקבלים את המוות מקבלים גם את החיים, וקל יותר ליצור חיים חדשים. כשמסכימים לכאוב, מתפנה מקום לנשימה חדשה ולשמחה. אם את מרגישה אשמה, נראה מי עוד אמור היה לקחת אחריות על מה שקרה ולא לקח, כך שתתחלקי איתו באחריות וגם באשמה על מה שקרה. גם זה יוצר הקלה גדולה.

נשתמש גם בכלים של קונסטלציה משפחתית, ואם צריך אחבר אותך מחדש לאמונה שלך בעצמך, בגוף שלך, בחיים, ביכולת להרות שוב הריון בריא ושלם שבסופו את יוצאת עם ידיים מלאות וחיוך גדול.


מה מרגישים אחרי עיבוד לידה


באופן גורף כולן מרגישות הקלה רגשית אחרי פגישת עיבוד לידה.

הרבה סיפרו שכבר לא בוכות כשחושבות על ההפלה, שיש שלום פנימי ורגיעה לגבי עצמן ולגבי מה שקרה.

יש יותר שקט פנימי. פחות אשמה. יותר קבלה של עצמן ושל בן הזוג.

השלמה עם האובדן. יש יותר אנרגיה וכוחות אחרי הפגישה.

ההקלה משמעותית במיוחד אם זו היתה הפלה שהיתה סוד, שלא מדברים עליה, אם היה מעורב גבר אחר בזמן אחר.

הרבה פעמים נכנס שקט וסדר לכל המערכת המשפחתית, לזוגיות, בין הילדים (אם יש ילדים).



ההשלכות של הפלה יזומה


יש נשים ששוכחות הפלה יזומה שעשו, או שזה סוד, כי זה קרה בגיל צעיר, או עם גבר אחר ויש בושה סביב הסיפור. ואז כשהן מנסות להיכנס להריון וזה לא קורה מיד, הן מופתעות ומפחדות, כי הרי זה קרה להן בעבר בלי שהתכוונו, ואולי יש בעיה. ולפעמים יש אשמה גדולה, הן חושבות שאלוהים מעניש אותן על ההפלה ההיא ולכן לא נקלטות שוב, או שההפלה ההיא פגעה להן ברחם. אנחנו כבר לא בדור שעשו הפלות עם מסרגה ולא שמעתי על לקוחות שהפלה יזומה פגעה להן בפוריות בדור שלנו, אבל תמיד אפשר לבקש מרופא נשים לבדוק שהכל בסדר. אני כן רואה הרבה מאוד חסימות רגשיות שקשורות לאשמה ובושה, ולפעמים גם חרטה, וכעס על מה שקרה, אפילו על ההריון ההוא, על הגבר שהיה מעורב, ועל בני משפחה מעורבים, וכל אלו יכולים ליצור חסימה להריון נוסף.

לפעמים ההפלה היזומה היא בגלל מומים בעובר וההחלטה על ההפלה או הלידה השקטה היא לא רק של האישה, יש רופאים מעורבים, יש את בן הזוג והמשפחה, ואיכשהו יש נטייה לאישה לקחת עליה את כל האחריות וכל האשמה והפחד, וזה לא נכון לעשות וגם מפריע להריון הבא להגיע.


בתוך עיבוד הפלה, אפשר לראות למה זה קרה כפי שזה קרה, ולהרפות מהאשמה ולפחות מחלק מהאחריות, כי יש לזכור שההיריון ההוא לא קרה מעצמו רק עם אישה ורוח הקודש, הרי היה גבר מעורב שגם לו אחריות על התוצאה. ולפעמים יש עוד גורמים שהתערבו לטובת הפלה, או נגד הפלה, ולפעמים זה מוביל לפרידה מבן הזוג ההוא, מה שמפנה מקום לבן זוג אחר משמעותי, אולי זה שרוצים להרות ממנו עכשיו, כך שהפלות הן משמעותיות מאוד ומשנות חיים של כל המעורבים בדבר.


הטיפול מאפשר לראות את הדברים בצורה חומלת וללא שיפוט, והרגשות מול מה שקרה משתנים.

מהניסיון שלי, הרבה פעמים כשמעבדים הפלה, משהו גדול משתחרר ומתפנה מקום להריון חדש בריא, ועל זה אפשר לקרוא במאמרים שלי על סיפורי הצלחה.


דוגמא להשפעות לא מודעות של הפלה יזומה


לקוחה הגיעה כדי לעשות קונסטלציה משפחתית לבנות שלה שכל הזמן רבו, וסיפרה שפעם הו החברות הכי טובות. כששאלתי ממתי התחילו לריב, היא ענתה שלפני שנה, וכשניסתה להזכר מה קרה לפני שנה, נזכרה שעשתה הפלה יזומה. זה היה הריון לא רצוי, בזמן שלא היתה מסוגלת נפשית ופיזית לעמוד בהריון נוסף. היא לא חשבה שההפלה ההיא היתה משמעותית. אבל כשעשינו עיבוד להפלה ההיא, והתייחסנו לנשמה שבאה לזמן קצר, הופיע הרבה מאוד כאב וצער ואשמה, היא חשבה שהיתה שלמה עם ההפלה אבל מסתבר שהדחיקה את המלחמה הפנימית שהרגישה. הדבר המדהים היה שאחרי הפגישה פתאום הבנות שלה הפסיקו בבת אחת לריב וחזרו להיות החברות הכי טובות.


דוגמא להשפעה לא מודעת של הפלה טבעית מוקדמת


לפני שהריתי את הבן שלי היתה לי הפלה טבעית בשבוע מאוד מוקדם. עשיתי בדיקת הריון ביתית והיה פס חלש, אז לא הייתי אפילו בטוחה שזה היה הריון. היה איחור של ימים ספורים ולא הספקתי לעשות בדיקת דם.

בלילה חלמתי שאני רואה ילדה יפה, ומאחוריה עמד ילד. היא נפרדה ממני, ובכיתי בחלום.

חודשיים אח"כ כבר הריתי את הבן שלי ושכחתי ממה שקרה.

שנתיים וחצי אחרי הבן נולדה לי בת, והם היו רבים כל הזמן מי הבכור, כשגדלו היו רבים מי ישב לידי ברכב, היו ריבים בלתי פוסקים ולא הגיוניים. לקח לי שנים להבין שהריבים ביטאו את החוסר בנשמה הראשונה שהגיעה, היא היתה הבכורה. הייתי צריכה להכיר בה, והופתעתי מכמות העצב שהיתה לי עליה, לכאורה לא היה שום אובדן, הריון כל כך קצר, אבל בשבילי זה היה אובדן משמעותי, ומסתבר שגם לילדים שלי.

הגדול היה בן 12 כשסיפרתי לו ולאחותו שהיה הריון קצר לפניהם, לא הוא הבכור ולא היא. הוא מספר 2, והיא מספר 3. ואחריה מספר 4, אחותה הקטנה. מאותו הרגע לא היו יותר ריבים על המקום ברכב ובכלל על נושא הבכורה.


דוגמא להשפעות לא מודעות של הפלות שקרו בדורות הקודמים


אם את יודעת שאמא שלך או סבתא עברו הפלות טבעיות או יזומות, יש סיכוי שזה משפיע על החיים שלך ואולי על הילדות שלך, וגם כאן עיבוד הפלה הוא משמעותי.


היתה לי לקוחה שהיתה בת יחידה לאמא שעברה 8 הפלות עד שהצליחה להחזיק את ההריון האחרון. כשחקרתי מה קרה בשושלת היא סיפרה שהסבתא היתה פרטיזנית בזמן השואה, ונכנסה להריונות לא רצויים פעם אחר פעם. את ההריון האחרון הסבא התעקש להשאיר וכך נולדה האמא של הלקוחה. כששאלתי כמה הפלות היו לפני האמא, מסתבר שהיו 8. שזה מדהים. כאן ההכרה בנשמות החסרות נתנה ללקוחה שלי חוויה חדשה, שהיא לא לבד, היא יכלה פתאום להרגיש את כל האחים שיכלו להיות לה, שבאו לזמן קצר, כמלאכים שומרים שלה בהווה. זו היתה חוויה מרגשת עבורה, שכל חייה אמרה שהיא בת יחידה ואין לה אחים. עכשיו זה הרגיש שיש הרבה.


בקונסטלציה משפחתית מתייחסים לכל מי שחסר, כי חוסר עלול ליצור עוד חוסר, וההכרה במי שחסר יוצרת תחושה של סדר ושלמות משפחתית. כמו שסבתא נשארת סבתא גם אחרי מותה, היא לא מאבדת את מקומה ואת השייכות למשפחה, אם אם לא הכרנו אותה כי מתה לפני שנולדנו, ככה גם עובר שנוצר ונהרה שייך למשפחה גם אם לא נולד ולא הכרנו אותו. עיבוד הפלה הוא משמעותי כי הוא מתייחס למי שחסר, והרבה פעמים יוצר פריצות דרך במצבים שנראים מאוד תקועים ואחרי הפלות חוזרות במיוחד.


למי כדאי ללכת לעיבוד הפלה

אם את לא מצליחה להיכנס להריון מאז ההפלה

אם את עצובה כשאת נזכרת על ההפלה למרות שעברו שנים

אם את לא יכולה לדבר על ההפלה בלי לבכות

אם את ממשיכה לחשב בן כמה הילד היה צריך להיות

אם עברת הפלה יזומה או לידה שקטה בגלל מומים בעובר

אם עברת הפלה יזומה בגיל צעיר ומאז יש קשיים בזוגיות

אם עברת הפלות חוזרות

אם היו הפלות בשושלת, אמא סבתות דודות אחיות

אם עברת דילול עוברים


אם זה מתאים לך, צרי קשר דרך האתר כאן למטה, מדובר בטיפול חד פעמי ומשמעותי.


89 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page