top of page

דלקות חוזרות בגוף – מה הסיבה הרגשית?

עודכן: 22 באוג׳ 2023



דלקת היא בעצם דרך של הגוף להודיע לנו על קונפליקט פנימי.

במצב בריא ומאוזן הגוף מבטא בכל רגע את מי שאנחנו ומה אנחנו רוצים.

כשאנחנו רוצים לפעול הוא פועל במלוא המרץ. יש שיתוף פעולה, כשאנחנו מרגישים עייפים הוא נח, ומחזיר לעצמו את האנרגיה עד שאנחנו רוצים שוב לפעול.

דלקות מתרחשות כשאנחנו מנסים לרצות שני דברים מנוגדים והגוף לא יודע מה לעשות עם זה.

שריר יודע להתכווץ או להרפות. מצבי ביניים אמורים להיות שלב זמני וקצר בדרך לכיווץ או הרפייה.

במצב בו אנחנו רוצים לפעול השרירים מתכווצים, למשל, כשאנחנו מתכוונים לגשת ולעזור למישהו שצריך עזרה. עצם הכוונה לגשת ולעזור כבר מכווצת קצת את השרירים.

אם מראש אנחנו לא רוצים לעזור השרירים יישארו רפויים ונשאר במנוחה.

מה קורה אם אנחנו רוצים לעזור, אבל עוצרים את עצמנו? השרירים לא יודעים מה לעשות, הם מתחילים להתכווץ אבל לא לגמרי, ונשארים תקועים באמצע הדרך.

מצב כזה יוצר מתח קבוע בשרירים שמתאמצים ולאורך זמן יכול ליצור דלקות באזורים שונים בגוף בהתאם לסוג הקונפליקט איתו אנחנו מתמודדים על בסיס קבוע. לפעמים הקונפליקט הוא לגבי קצב, כשאנחנו רוצים שמשהו יקרה מהר ולאט יותר בו זמנית, או שאנחנו נהיה מהירים יותר או איטיים יותר בו זמנית. נשים שרוצות הריון בגיל 40 לפעמים רוצות את ההריון עכשיו, אבל גם רוצות שיהיה להן עוד זמן, ושזה לא יהיה בלחץ.

לכל דלקת יש את דפוסי ההתנהגות שהיא מבטאת:

דלקות חוזרות בגרון – יעידו על רצון להגיד משהו שאי אפשר או שמפחדים להגיד,

או לחילופין – שדווקא אומרים בלי מחשבה ואז מתחרטים. זה מראה שיש קונפליקטים בביטוי, זה יכול להיות קשור גם ליכולת לדבר אמת, נטייה להגיד לאנשים את האמת בפרצוף שלהם או להסתיר את האמת.

דלקות עיניים - כשרוצים ולא רוצים לראות משהו,

למשל, עין ימין מודלקת תרמוז לנו שיש משהו בעבודה שאנחנו רוצים לראות אבל לא באמת רוצים לראות, למשל, שחיתות, אפלייה, פגיעה במישהו, בגידה, שאם נסכים לראות - נשלם מחיר על כך או נפגע. דלקת בעין שמאל אומרת שיש משהו בחיים האישיים שאנחנו רוצים ולא רוצים לראות. זה יכול להיות גם קשור למאמץ לראות משהו שלא קיים, למשל לרצות לראות שיפור ביחס מצד בן משפחה, בזמן שאין שיפור, או לא לראות בגידה. זה יקרה כשיש רצון לראות, אבל גם יש התנגדות ומחיר לשלם אם נסכים לראות.

דלקת בסינוסים

נזלת וגודש של נוזלים באף ובסינוסים היא דרך של הגוף ליצור בראש עמימות, טשטוש, חוסר צלילות, היא ביטוי להצפה רגשית ולמלחמה בין ההגיון לרגש, או נסיון להסביר רגשות בצורה הגיונית וקרה. רגשות הם טבעיים אבל לא אמורים להיות מוסברים מדעית או בכלל. הקושי לקבל את העובדה שמרגישים רגש כזה או אחר, בעיקר אצל אנשים מנטליים, עם ראש חזק, - יכול ליצור דלקת סינוסים. דלקת בסינוסים מגיעות לרוב עם כאב ראש, כשהמסר של הגוף הוא - די לחפור, פשוט תרגישו, תחוו, במקום להסביר מה מרגישים, או לנסות לשלוט ברגשות. אי אפשר לשלוט בנזלת, אפשר רק לרוקן אותה, לעזור לה להתייבש. גם ברגש אי אפשר לשלוט. אפשר לשלוט רק בביטוי של הרגש.

דלקות אוזניים - כשרוצים ולא רוצים להקשיב.

דלקת באוזן שמאל תראה לנו שכואב לנו להקשיב לעצמנו, או לבן הזוג, לילדים. למשל, אם קשה לנו לשמוע שהילד שלנו סובל, זה יכול ליצור קונפליקט פנימי, שייצור דלקת, כי אנחנו רוצים להקשיב לו אבל זה גם בלתי נסבל בשבילנו, בעיקר אם אנחנו מרגישים שאין לנו דרך לעזור או לשנות את המצב. דלקת באוזן ימין תראה שכואב להקשיב לאנשים שרחוקים מאיתנו, לפעמים זה יראה על קושי להקשיב לאנשים בעבודה, לבוס, לקולגות. היתה לי לקוחה דתיה שמאוד הפריע לה שריכלו לידה, היא הקפידה על טוהר המילה, ובכל פעם שהיתה שומעת רכילות האוזן הימנית שלה היתה כואבת עד דלקת.

דלקות בכתפיים

קשור לנושאים של אחריות, כתף ימין תדבר על אחריות בעבודה/לימודים, כתף שמאל - אחריות בזוגיות/משפחה/כלפי עצמי. לרוב יהיה קושי לקחת אחריות במידה הנכונה, אנשים כאלה יסתבכו עם הנושא של אחריות, הם יכולים לקחת עודף אחריות על נושאים שלא קשורים אליהם, או לא לקחת אחריות על דברים שדווקא באחריותם, או פשוט לא להחליט מה באחריותם ומה לא.

דלקות בידיים – קשורות לעשייה של דברים שלא רוצים לעשות,

או המנעות ממה שבאמת רוצים לעשות. היתה לי למשל לקוחה, שסבלה מדלקות חוזרות במפרק כף היד, כי מאוד רצתה להצליח בלימודי התואר, אבל לא סבלה את אחד השיעורים. בשיעור שלא אהבה היו מתגברים כאבי הידיים עד שלא יכלה לכתוב. הדלקת איפשרה לה לקבל עזרה בשיעור שהתקשתה בו, כדי לאהוב גם אותו.

דלקות במרפק – מדברות על עד כמה נוח או לא נוח לתפוס מרחב, להיות עם מרפקים.

דלקות בדרכי השתן – קשורות לרצון לשחרר ולהפטר מרגשות ישנים, או דווקא לשמור עליהם.

קשור גם לעומס רגשי גדול שלא מצליח להתנקז ולהשתחרר לגמרי. עוד סיבה לדלקות בדרכי השתן שאני רואה הרבה בקליניקה - נשים שלא מרגישות שלמות עם קיום יחסי מין עם בני זוגן לפעמים מפתחות דלקות שתן חוזרות, לא נעים להן להגיד לא, או להגיד מה נעים להן, ואז הגוף נותן סיבה טובה להמנע לגמרי. לפעמים יש משקעים רגשיים קשים במערכת היחסים שלא מאפשרות להן להתמסר זמנית. במצב כזה ההמלצה שלי היא להקשיב ללב, ולהיות אמיתית עם עצמך ועם בן הזוג, לא להסכים לקיים יחסים לפני שאת באמת מרגישה שאת רוצה ושלמה מאוד, גם אם מדובר בבן זוג קבוע של שנים.

דלקות ברחם - קשורות ליכולת להכיל, לרצות להכיל וגם לא להסכים להכיל.

האיכויות של הרחם הן התמדה, קצב, פריון, להיות במקום הנכון בזמן הנכון - דלקת רומזת לך שאת לא נמצאת בקצב שלך, את רוצה למהר, להיות במקום אחר, וגם רוצה לעצור הכל ולחזור אחורה, לא להיות במקום בו את נמצאת.

דלקות בשחלות - השחלות הן החלק האקטיבי בתהליך ההפריה,

הן משחררות את הביצית הבשלה לנרתיק בזמן הנכון, דלקות בשחלות, כמו דלקות ברחם - קשורות לקצב הנכון, אלא שכאן מדובר בלעשות דברים בקצב הנכון לך (לא להיות, אלא לעשות). - זה אומר שאת לא מרוצה מקצב עשייה או יצירה שלך, או שיש קונפליקט שקשור לרצון לקחת את הזמן ולעשות איכותי ויסודי מול רצון לעשות מהר והרבה, אבל פחות איכותי. כשדלקת בשחלות מתרחשת אחרי שאיבת ביציות בתוך תהליך של טיפולי פוריות - הגוף פשוט מודיע שזה מוגזם עבורו ושיש קונפליקט לגבי תזמון ההריון.

דלקות בנרתיק - קשור לקונפליקטים לגבי יחסי מין.

אם אישה לא שלמה עם הדרך בה היא מקיימת יחסים או עם בן הזוג - הנרתיק שלה יכול פשוט להודיע לה שתעצור עד שתהיה שלמה, דרך יצירת דלקת. היתה לי לקוחה שסבלה מדלקות בנרתיק כי היה פחד גדול להתחבר לבן הזוג, להפוך להיות תלויה בו. ראיתי גם מצבים בהם אישה נשארה נאמנה רגשית לבן זוג קודם, והגוף פשוט ביטא קונפליקט שהיה לה אם להתמסר לקשר החדש או לא.

דלקות ברגליים – מראות על אנשים שלא שלמים עם דרכם, או עם הקצב

הרגל הדומיננטית (לרוב ימין) מדברת יותר על הדרך המקצועית, הרגל השמאלית תתייחס לדרך של המשפחה והזוגיות, וגם לצמיחה אישית. לפעמים אנחנו רוצים להתקדם אבל לאט יותר, דלקת ברגל מאטה אותנו, מאפשרת לנשום, לעצור, להרגיש אם רוצים להתקדם. לפעמים אנחנו רוצים גם להתקדם מהר וגם לאט, בו זמנית. אני רואה את הקונפליקט הזה בהקשר של התחלות של זוגיות, אנשים שלא אוהבים את אי הודאות בהתחלה, ורוצים לדלג עליו, אבל גם לא לרוץ מהר מדי.

מה שכתבתי הן דוגמאות כלליות מאוד, וצריך להתייחס בכל מקרה לגופו, תרתי משמע..

אם יש לכם דלקות שחוזרות שוב ושוב, תראו את זה כאות מצוקה מהגוף.

הגוף רוצה שתקשיבו לו. הוא רוצה להיות בריא, הוא רוצה הוראות ברורות כדי שיוכל לפעול לפיהן, ולשרת אתכם נאמנה.

דלקות שחוזרות לא נעלמות מעצמן.

כדי שיעלמו צריך לפתור את הקונפליקט שיצר אותן מלכתחילה,

אחרת הן יחזרו ואף עלולת להתפשט לשאר הגוף.

אל תזניחו דלקת כרונית.

ככל שעובר הזמן כך יהיה יקר יותר לרפא אותה, והמחיר הוא פיזי, רגשי, כלכלי, ומנטלי.

רפאו את הדלקת ותהיו יותר שלמים עם עצמכם בכל המובנים.


640 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page