top of page

מתי קונסטלציה משפחתית יכולה לעזור

עודכן: 22 בפבר׳


קונסטלציה משפחתית
קונסטלציה משפחתית - תמונה משפחתית של השושלת שלי

קונסטלציה משפחתית היא טכניקה שאני משתמשת בה במקרים מאוד מסויימים.- בעיקר עם יש טראומה משפחתית - מוות של בן משפחה, גירושים, מחלות קשות, תאונות, הפלות כשמישהו מהשושלת היה בשואה או איבד את משפחתו בשואה, וגם במצבים של הפלות יזומות או טבעיות.


המטרה בקונסטלציה משפחתית היא לעשות סדר ותיקון לעיוותים שנוצרים באופן טבעי כתוצאה מטראומות בשושלת המשפחתית.

טראומות במשפחה יוצרות מצבים בו ילדים מאבדים את מקומם כילדים ותופסים מקום של הורה, אנשים מרגישים שאין להם תמיכה של ההורים, שההורים שלהם לא רואים אותם. ההורים ירגישו לפעמים שהילדים מתחצפים אליהם, שלא נותנים את הכבוד הראוי להם. טראומה במשפחה יכולה לגרום לבני משפחה לרצות למות ולהצטרף לבן המשפחה שמת.


אלה לא דברים שאנשים עושים בצורה מודעת, הם לרוב ירגישו שכוח גדול מהם דוחף אותם להתנהג כך ותהיה תחושה של מבוי סתום ותקיעות שיכולה להתבטא בקשרים שלהם עם בני הזוג והילדים, על אף שהטראומה קרתה להם, להורים או לסבים שלהם.


הקונסטלציה המשפחתית מאפשרת ליצור תיקון במצבים כאלה כך שבני המשפחה יוכלו לחזור כל אחד למקום שלו ולהמשיך בחייהם, מתוך תחושת תמיכה וכבוד לשושלת וכבוד למתים, בלי לוותר על החיים.


מאחר והחלק התחתון בגוף אחרי למסגרות ותחושת שייכות - כשמגיעים אליי אנשים שסובלים מכאבי גב חזקים או כאבי רגליים (ברכיים, קרסוליים) אני תמיד בודקת אם היו טראומות במשפחה.

התיקון המשפחתי דרך קונסטלציה משחרר מאוד את הגב ומחזק תחושה של נוכחות, יציבות, שייכות וחיבור לכל החלק התחתון בגוף.


לקונסטלציה המשפחתית אין צורך להביא פיסית את בני המשפחה, העבודה היא דרך משהו שנראה כמו משחק עם בדים, או חפצים, ויש גם תוכנת מחשב שאיתה אפשר לעבוד כדי לראות באופן ויזואלי מצבים ודינמיקות משפחתיות, קשרים ונאמנויות נסתרות.


האפקט של קונסטלציה משפחתית הוא משמעותי מאוד, הוא משפיע על כל בני המשפחה לאורך זמן, מחבר ביניהם ומחזק את האהבה והתמיכה במשפחה.


21 מצבים בהם קונסטלציה משפחתית יכולה לעזור ולהשפיע לטובה:


1. הפלה או כמה הפלות שלך או של אמא או סבתא, לידה שקטה

2. הריון מחוץ לרחם


3. מוות של בן משפחה קרוב: אמא, אבא, אח, אחות, ילד, דוד, דודה.


4. גירושים שלך או של ההורים שלך.


5. אם נמסרת לאימוץ בעצמך או מסרת ילד לאימוץ, או שיש אימוץ בשושלת.


6. אם מישהו מהשושלת שלך היה בשואה או איבד קרובי משפחה בשואה.


7. מוות פתאומי של חברים קרובים - בעיקר במלחמה, ולא היה זמן להיפרד


8. אם יש לך ילדים מתרומת זרע או תרומת ביצית.


9. אם יש לך חוויה חזקה של חוסר שייכות, חוסר תמיכה, ואם יש תחושת תלישות וזרות כללית, תחושה של להיות במשפחה הלא נכונה. אם יש לך חוויה של ניתוק מהסביבה, מהחיים. 10. אם יש לך תחושה שאין לך מקום בעולם 11. אם יש קושי גדול עם אחד הילדים או כולם, גם קושי בין האחים, ריבים על הבכורה, נתקים 12. אם יש אתגר גדול לאחד הילדים או לכולם (מחלה כרונית או נפשית, פגיעה עצמית, הפרעות אכילה, אובדנות של הילד למשל) 13. אם יש מחלות תורשתיות במשפחה - סרטן, סוכרת, בעיות לב ועוד 14. אם יש חרדות ופוביות לא מוסברות, או שמשוייכות לטראומה שקרתה במשפחה. 15. אם יש לך תחושה שמשהו בחיים גדול עליך, רגשות עוצמתיים כמו עצב, כאב, כעס חוסר אונים.


16. אם יש נתק עם אחד או כמה מבני המשפחה - לא מדברים זה עם זה, תחושה של ריב שלא ניתן לגשר עליו. 17. אם משהו תקוע בחיים בצורה לא סבירה, לא הגיונית, פרנסה או זוגיות או בית. 18. אם ילד נולד פג או חולה ואושפז בגיל מוקדם או הופרד מהאמא 19. אם המשפחה נעקרה מביתה כתוצאה ממלחמה, שואה, פרעות או תכנית ההתנתקות. 20. אם בני המשפחה מפוזרים בכמה מדינות 21. אם נחטף ילד מהמשפחה, אם לא יודעים מה קרה לבן משפחה


אם אתם מתמודדים עם משהו מהנושאים שציינתי, יש לזה תיקון, אפשר להתקשר, להתייעץ איתי במייל או לקבוע פגישה דרך האתר. יש בנטפליקס סדרה טורקית בשם "האני האחרת" בה אפשר לראות קצת איך זה עובד, המנחה קורא לטיפול שלו - הרחבת משפחת המקור, לא קונסטלציה משפחתית, אבל זה זה. לא כולם מתחברים אליה כי היא קצת כמו אופרת סבון, אבל אפשר להבין ממנה הרבה על השיטה, ולקרות איך טראומות של השושלת משפיעות על אתגרים שקשורים לכאבים כרוניים, מחלות, זוגיות ונתקים במשפחה.


אני גם מלמדת באופן פרטי ופרטני קונסטלציה משפחתית

אם את מטפלת בעצמך ורוצה ללמוד את מוזמנת בחום, אני מלמדת דרך הזום וניתן להקליט את השיעורים. בכל שיעור נעבוד דרך הסיפור המשפחתי האישי שלך, ודרכו אלמד את הכללים של הקונסטלציה המשפחתית, כך שמרוויחים טיפול אישי יחד עם כלי מדהים ושימושי לקליניקה. ניתן גם להגיע לשיעור נסיון בתשלום ולראות אם מתחברים לשיטה. כיתבי לי אם את מעוניינת בשיעור קונסטלציה.

עוד על הטכניקה שנקראת קונסטלציה משפחתית אפשר לקרוא בקישורים הבאים:



האתר של ישי גסטר - המורה של שרון קימחי, אצלה למדתי בהמשך.





274 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page