top of page

איך להפסיק כאבי מחזור




זמן הוסת הוא זמן בו הרחם מתנקה. זה זמן של סיום, פרידה מהביצית שלא הופרתה והתכוננות למחזור חדש.


כאבי מחזור יכולים לבטא מגוון של קונפליקטים פנימיים שיש לנשים, כבר כשהן נערות.

כשאנחנו צעירות והופכות לנשים, יכול להיות צורך לקבל תשומת לב גברית, להרגיש נשית, ועם זאת לשמור על עצמך, לשמור על הגוף, להשאר תמימה. המסרים מהחברה הן סותרים - תהיי יפה, אבל אם את נשית מדי, מתלבשת חשוף מדי, גנדרני מדי - מהר מאוד את מקבלת תוית של מופקרת.

המסר שמקבלים הוא: תהיי נשית אבל בשקט. לא חופשייה מדי. - ואז אם את עצורה ומאופקת, את נחשבית מיד לקרה, ואולי לא מטופחת,לא נשית.

כאבי מחזור הרבה פעמים חושפים קושי של אשה להרגיש נשית, להרגיש שלמה ובנוח עם הנשיות שלה.

כאבי מחזור מכריחים אותנו להתנהג אחרת, לנוח, להיות יותר בבית, עם עצמנו, לנוע לאט יותר, להיות כבדות ולדאוג יותר לצרכים שלנו ופחות לצרכים של אחרים.


כאבי מחזור שמשפיעים על הגב התחתון - יעלו נושאים של תמיכה, תמיכה מהמשפחה ובן הזוג, צורך בתמיכה. כדי להקל על כאבים מהסוג הזה כדאי להיות יותר בבית ולדאוג לצרכים הבסיסיים בזמן המחזור (אוכל, שתייה, מים, שינה).


כאבי מחזור שמשפיעים יותר על הבטן קשורים להתמודדות עם רגשות קשים, כמו עצב, פחד, חוסר שקט. כדי להקל עליהם כדאי לשים לב לרגשות, להרשות לעצמך לבכות, ולקבל תמיכה רגשית. גם נשימה לבטן יכולה לעזור.


לפעמים יש כאבי ראש שבאים עם המחזור - זה יקרה יותר למי שתשומת הלב שלה היא בראש ופחות מחוברת לגוף. מי שעובדת הרבה עם הראש. כדי להעביר כאב ראש שקשור למחזור - כדאי לשים לב דווקא לבטן התחתונה, להניח ידיים ולנשום אליה.


לפעמים כאבי מחזור פשוט מראים לנו שהצטבר דם שרוצה לצאת. כדי להפסיק כאב כזה פשוט כדאי לשבת בשירותים ולאפשר לדם להתרוקן. זה כמו כאב בטן שיש לפני יציאה קשה. מתוך מה שאני רואה בקליניקה - נשים שמשתמשות בקביעות בטמפונים נוטות לסבול יותר מכאבי מחזור. אני מאמינה שזה בגלל שהטמפון לא מאפשר לדם לצאת החוצה. לקוחות שלי שהפסיקו להשתמש בטמפונים דיווחו על הקלה מיידית, וגם על דימום מופחת אחרי הפסקת השימוש. אני מרגישה שהשימוש בטמפון מנוגד לטבע של הגוף, שמנסה להוציא את הדם ולשחרר אותו. כשיש לנו כאב בטן של יציאה, אנחנו הולכים לשירותים וזה נעלם. מסתבר שגם כאבי מחזור פועלים באופן דומה כשנותנים לדם לצאת בשירותים. לכו יותר לשירותים. ועיברו לתחבושות. (אני ממליצה על תחבושות בד, הן נעימות מאוד ולא יוצרות גירויים ודלקות).

כמו שכתבתי במאמר על הריון - חשוב מאוד ללמוד איך לקבל את הוסת, כי קבלה של הזמן הזה ושל הרחם תהפוך את הכניסה להריון לקלה יותר בבוא העת.

החיבור למחזור הוא חיבור לנשיות, הוא המהות הפיסית של הנשיות שלנו, גם כשאין לנו ילדים, גם אם לא נרצה לעולם ילדים. ככל שתצליחי לקבל ולכבד את עצמך בזמן המחזור כך הנשיות תהיה נגישה לך יותר.

אם את מקשיבה לגוף בזמן מחזור, הרחם גם תודיע לך מתי יש ביוץ. וזה רלוונטי גם אם חשוב לך להכנס להריון וגם אם את דווקא מעדיפה שלא להרות כרגע.


הגיעה אליי לטיפול נערה בת 15 שסבלה מאוד מכאבי מחזור. הדפוס שהתחבר לכאבים היה קשור לקושי להתאפק, היא היתה חסרת סבלנות והיתה חייבת להתפרץ לדברי המורה, הדפוס היה של חוסר שליטה עצמית.

בזמן המחזור היא לא היתה יכולה לתפקד, סבלה מכאבים עזים, והתחושה היתה אובדן שליטה בגוף.


ככל שהתחברה לרחם שלה, למדה שיכולה לבחור מתי לשתוק ומתי לדבר, ואיך לדבר - ההתפרצויות בכיתה פחתו, למדה להקשיב לרגשות שלה לפני שהפכו לבלתי נשלטים, והכאבים נעלמו.

ככל שלמדה להקשיב לעצמה, לרגשות שלה, כך הסביבה נעשתה סבלנית וקשובה יותר כלפיה, והצורך להתפרץ נעלם, יחד עם כאבי המחזור שפסקו לחלוטין. הסמס הזה הוא מלקוחה אחרת, בת 27 שסבלה שנים מהמחזור שלה, ואחרי פגישה אחת הפסיקה לסבול ממנו -



והנה משהו שכתבה לי אישה שנרשמה לתפוצה שלי וקראה את המאמר הזה:


רינת יקרה,

אני מקבלת את הסרטונים והמאמרים שלך ואני נהנית מכל רגע לשמוע ולקרוא.

זאת הפעם הראשונה מזה כמעט שנתיים שהמחזור שלי הגיע ללא מגרנות. עשיתי את מה שאמרת וקיבלתי אותו בשמחה בלי להגיד את ה"אוף", דיברתי אליו והייתי שלמה איתו. התחלתי לדבר עם הרחם ולהאמין בה וכך גם להאמין בעצמי בכלל.

אני מודה לך ומצפה לסרטונים הבאים. אני כבר מרגישה עם עצמי טוב יותר. העברתי את הקישורית שלך לגיסתי ולחברה נוספת בתקוה שנעזור לכולן.

אני מברכת אותך על החסד הגדול שאת עושה איתי ועם נשים רבות.

טובה

85 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page